طرح توجیهی بسته بندی مواد غذایی و خشکبار

دسته بندي : کارآفرینی » صنعتی
توضیحات:
طرح توجیهی (کسب و کار) بسته بندی مواد غذایی و خشکبار، در قالب فایل word و در حجم 56 صفحه.

بخشی از متن:
کشاورزي در کشورمان یکی از شاخه ها ي بسیار مهم اقتصادي محسوب می گردد. لذا توسعه آن از جوانب مختلف می تواند سبب گسترش رشد اقتصادي کشاورزان و در نهایت کشور گردد. مواد غذائی بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم از محصولات کشاورزي حاصل می گردند، از اینرو ایجاد شرایط بازار پسند در آنها می تواند بعنوان یکی از محورهاي بسیار مهم توسعه کشاورزي محسوب گردد. از طرف دیگر بسته بندي سبب کاهش ضایعات شده و از این طریق ارزش افزوده این محصولات افزایش پیدا می نماید.
بسته‌بندي به عنوان يك ابزار كارآمد سالهاست كه مورد نظر كارشناسان علم بازاريابي قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندي ضمن اينكه قابليت نگهداري بهتري را به كالا مي‌بخشد در كسب سهم بالاتري از بازار براي كالاي مورد نظر نيز مؤثر است
نظريه پردازان بازاريابي، دو نقش مهم براي بسته بندي متصور هستند كه عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانكه از واژه به كار گرفته شده براي اين نقش ها نيز برمي‌ايد نقش نخست به وجه نگهداري و دوام حاصل از بسته بندي و نقش دوم به جنبه آگاهي دهنده و پيش برنده بسته بندي اشاره دارد.
همچنین با نگاهی به میزان و کشورهاي مقصد صادرات، مشاهده می گردد که محصولات غذائی ایران به کشورهاي مختلف جهان صادر می شود.
از ديگر سو توجه ناكافي به موازين بسته بندي بهداشتي موجب گشته است كه محصولات مختلف غذايي كشور و خصوصا خشكبار توليدي ايران عليرغم دارا بودن كيفيت بسيار خوب در بدو توليد، به دليل پيدايش پاره اي آلودگي‌هاي ثانويه نتوانند به بازارهاي جهاني راه يافته و راه را براي افزايش سطح توليد داخلي هموار نمايند. 

فهرست مطالب:
مقدمه‌اي بر نقش صنعت بسته‌بندي در توسعه اقتصاد پايدار كشور
جايگاه صنعت بسته بندي در جهان و ايران
ماشین آلات صنایع بسته بندی
بسته بندی ادویه جات
بسته بندی پسته و مشتقات آن
بسته بندی حبوبات و پوست گیری جو
سورت و بسته بندی کشمش
بسته بندی زعفران
بسته بندی سبزیجات خشک
محاسبات 
مالی و اقتصادی
دسته بندی: کارآفرینی » صنعتی

تعداد مشاهده: 29980 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:1,864 کیلوبایت

 قیمت: 22,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و کارآفرینان


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش